Codul Muncii 2014

Act ce reglementează totalitatea raporturilor de munca
Codul Muncii 2012

Comisia Europeana lansează o campanie pentru a stimula plasamentele de muncă

‘We Mean Business’: Comisia lansează o campanie pentru a stimula plasamentele de muncă

Bruxelles, 17 aprilie 2012 – Comisia Europeană lansează astăzi campania „We Mean Business”, al cărei scop este să încurajeze societățile să creeze mai multe plasamente pentru stagiari pentru a spori competențele tinerilor și capacitatea de inserție profesională a acestora. În același timp, stagiile pot ajuta tinerii să aibă o tranziție lină de la educație și formare profesională la un prim loc de muncă bun. De asemenea, plasamentele pot aduce beneficii societăților, permițându-le să identifice potențial excelenți angajați viitori care ar putea, cu ideile lor inovatoare, să fie esențiali pentru productivitatea și competitivitatea viitoare. În perioada 2012-2013, Comisia va oferi sprijin financiar pentru un total de 280 000 de plasamente prin intermediul programelor Leonardo da Vinci și Erasmus pentru studenții din domeniul formării profesionale și pentru cei din învățământul superior.

Androulla Vassiliou, comisar european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, a declarat: „We Mean Business” va sprijini eforturile statelor membre de combatere a șomajului în rândul tinerilor, care a atins niveluri inacceptabil de ridicate în unele țări din UE. În special, dorim să atragem atenția asupra valorii plasamentelor internaționale, care pot îmbunătăți competențele lingvistice ale individului și care îl pot ajuta să fie mai încrezător și mai adaptabil. Studiile noastre arată că angajatorii apreciază din ce în ce mai mult aceste tipuri de competențe.”

Anchetele evidențiază faptul că un număr redus de societăți sunt conștiente de posibilitatea găzduirii unui stagiar printr-un program european1 Campania „We Mean Business” își propune să schimbe această situație și să demonstreze avantajele plasamentelor internaționale pentru societăți.

Campania are un site internet care conține informații și linkuri cu privire la modul în care se poate organiza sau găsi un plasament european. În statele membre vor avea loc evenimente de sensibilizare, vizate fiind camerele de comerț, agențiile de dezvoltare regională, organizațiile de sprijinire a întreprinderilor și alți „multiplicatori de informație” care pot evidenția avantajele plasamentelor pentru societăți.

17 aprilie 2012 // sursa: Comisia Europeana